Bakfickan baby!

crazy monday

Lång måndag med heldag i skolan, fast inte så jobbiga lektioner tack och lov!
Nu ska jag sova, vill bara säga god natt med "vi leder serien och djurgårn åker ur .."

fynda på kappahl barn

pajettmössa, nitarmband och nit.fransväska.

Fredagskväll - fira Tessan

Kanonkul!

Deichman såklart.

Lördag!

Nu kör vi!

hjärtliga gratulationer i efterskott

Grattis mina fina flickor som nu är 19 & 18 år! Välkommen in i vuxenlivet Tessan ;)

Igår firades Tessan med buller och brak och bilder kommer senare!

Favoritämne

Mitt favoritämne i skolan just nu är design. Mina favotämnen har alltid varit de krativa där man inte behöver tänka så mycket typ, idrott, sjöjd, hemkunskap, keramik och liknande ;)

Vi ska iaf göra ett mönster kopplat till en designer som vi sedan ska trycka. Jag valde Josef Frank för jag älskade hand mönster med alla detaljer och färger!

Natur, frukt och blommor vad något som kennetecknade hans mönster så såhär ser mitt mönster ut.

Tråkigt lixom

Det blir dålig uppdatering här för jag har inte tid att ta roliga kort till inläggen och jag blir omitiverad utan bilder. Så nu vete ni. Jag måst komma ikapp i skolan så det kommer när det kommer! Men den som väntar på något gott.... ;)

Ta mig tillbaka förfan!

nytt

Glömde att ta med solglasögon till Thailand, men hade med mig fem st hem! Me like!

fredags

I fredags så firades min söta vän Jossan som nu är hela 18 år fyllda! Det var jättemysigt bara det att kvällen inte alls blev långvarig för mig av någon anledning :p haha.

storstädning och lite nytt

Idag har jag ägnat hela dagen åt att råstäda mitt rum som såg ut som ett bombnedslag och där dammråttorna hade bildat familj fler gånger om! Usch, usch men nu är det skinande rent iaf!

Lite nytt från thai.

VA I?!

Vem fan väckte mig ur min underbara Thailändska dröm?! Jag vill vara där igen, gå upp på morgonen och trycka i mig en underbar frukost, ligga vid poolen/stranden hela dagen och slappa och jobba på brännan, äta en underbar lunch för 10-20 kr, lifta med våra vänner chai, tony och chockie! Kan jag inte bara få somna om igen och stanna där för alltid?

Fina tjejer! <3

todaays

Ny väska, smycken och skor!
C  YA!

Back to reality

Hann knappt landa i sverige innan verkligheten satte igång för full fart känns det som. Kom hem i måndags vid 24 och kunde inte somna förrän 03 och sedan var det bara att gå upp och gå i skolan, börjades med ett läxförhör i matte c, inte kul! sedan barnvakt efter skolan och sedan direkt till fotbollsträning. Galet!

Thai update

Igår åkte jag & ebba på utflykt. Amanda med sin oroliga mage fick stanna hemma och mysa med Tony! haha
Det var mys trots ganska dåligt väder. Vi besökte en plats där man framkallar gummi från träd, intressant. Sedan åkte vi båt till James Bond ön som var fin med coola grottor men lite för turistigt. Sedan vidare till En by som var bygd på pålar i vattnet, intressant men också alldeles för turistigt! Sedan så besökte vi ett tempel och blev välsignade av en munk och utanför var det en park full av apor, dom skrek, drog varandra i svansen, bar runt på sina bebisar & bara var allmänt söta! Min önskan blev uppfylld då en apa hoppade upp på min axel för jag hade nötter i handen, smarta är vad dessa varelser är! Sista stoppet var en cashewnötsaffär och vi fick smaka alla slags smaker du kan tänka dig att en cashewnöt kan ha!

Nu är det hyfsat väder och vi ska snart bege oss och käka lunch!

JAG HJÄRTA THAILAND

Jag ville bara tala om att vi har det så sjukt bra och det är tragiskt att vi snart ska lämna detta paradis med underbart väder, underbar natur, underbara människor, underbar mat och underbar shopping!

thai update

Thaipojkarna (som vi trodde att dom först var) som jobbar här på hotellet har blivit våra nära vänner. Amanda råkade dock klämma sönder 2 fingrar på den ena karln är vi skulle iväg på snoklingen, men han tog det bra och verkar fortfarande intresserad ;) haha. De visade sig att de var äldre än vi trodde den ena var 23 vilket han såg ut som men dom andra som såg kanske något år äldre ut men visade sig vara 31 och 35 :o haha. Men det var 23 åringen som amanda klämde fingrarna på.Nog om det.
Vädret idag var grymt nice till för 10 minuter sen så det spöregnade i 5 min och nu är det grymt nice igen :S galet! Nu ska vi gå och käka lunch, 50 bath kostar det, typ 10 kr! :D

Tråkig nyhet

Efter att jag skrivit förra inlägget om husödlan Ben så hittades han död utanför vårat hus. Vi har inte hittat något mordvapen eller något som pekar på att ett mord begåtts, så det var troligtvis en olycka. Men vi fortsätter vårat sökande efter mer ledtrådar och återkommer när vi vet mer!
Begravningen hålls imorgonkväll!

C YA!

Bilder åt svenska folket!

jag & amy!

hoppaaa!

marknad

bananpannkaka med choklad. mumma!

underbar chokladglass på amandas älskade swenssens!

den omtalade frukosten! (fast det finns ju en hel del annat som inte befinner sig på mina tallrikar)

älskade morgonrock!

bästa solplatsen i poolen!

I solnedgången

i poolbaren

på bounty island

en stor buddah!

Ben fick ett nytt hem

Igår befann sig våran husödla Ben i min säng så jag bestämde mig för att han inte fick vara vårn husödla längre eftersom han inte kunde acceptera att jag inte vill dela säng! Så jag släpte ut honom i det fria och än har han inte vågat sig tillbaka! haha ..

Nu ska jag lägga mig i solstolen och läsa och ta ett dopp kanske!

HJÄRTLIGA GRATULATIONER!

GRATTIS ÄLSKADE PAPPA I EFTERSKOTT!
Hoppas att du fick mitt sms igårkväll och en fin födelsedag!
ÄLSKAR OCH SAKNAR DIG!

Snorkling

Vi kunde inte ha valt en bättre dag för en utflyt till bounty island (kallas så efter att de gjort en reklam om bountychokladen på den ön) med snorkling! Det har varit bästa vädret sen vi kom idag, helt klarblå himmel! Vi åkte båt till ön, snorklade på 2 olika ställen, käkade på en restaurang, solade och badade på en mysig strand och åkte sedan hem igen, kom precis hem! Vi är ju 5 timmar före här i Thailand ;)

Jag blev lite åksjuk när båten stod still på de stora vågorna och jag önskade att min mami hade vart där då! Jag blir Felicia 5 år när jag mår illa, vill bara fokusera på hur jag ska må bättre, tycka synd om mig själv och bli omhändertagen av mamsen! Men jag klarade mig, fick ett sjösjukepiller av en snäll svensk kvinna och så var det bra igen! Du behöver inte vara orolig mamma, men du kan förbereda dig på att skämma bort mig lite extra sen när jag kommer hem, låt oss säga med fläsfilégryta och bandspagetti till middag på tisdag? grymt, det är en deal!

C YA!

one week done, one to go

Halva semestern är avklarad och jag bara njuter heeeeela tiden!
längtar inte alls hem, men lägtar efter er som finns där hemma!
Hoppas att ni har det lika bra som vi (eller inte.)!

Nu slår thailändarna på kastrullock och skriker "happy hour" i poolbaren!
måste rusa!

HJÄRTLIGA GRATULATIONER!

GRATTIS STORESYSTER!
SAKNAR OCH ÄLSKAR DIG MASSOR! VI FÅR SES SEN NÄR JAG KOMMIT HEM!
HOPPAS ATT DU FÅR EN FIN FÖDELSEDAG!
LOVE!

Thailand update

Nu kan jag glatt sitta vid datan för regnet öser ner här och det var ju litet väntat eftersom vi åkte i regnperioden :p Men vi har ändå haft grymt tur med vädret! (ni kanske märker att jag kom på att man kunde ha svenska på datan så nu finns åäö)

Igår unnade vi oss en helkroppsmassage och en fotscrub, underbart!

Svar till mami: Hur det ser ut får du antagligen se när jag kommer hem på bilder, eller så kanske jag kan lägga upp några sen. Valutan är 4.5 gånger högre än vår eller vad man ska säga. 450 bath är alltså 100 svenska kronor! Hittade en bild på en del av hotellet här på datan!

Knasiga händelser:
Ebba gick häromdagen rätt in i en äldre kvinnas bord vid frukosten så hårt att hennes te spilldes över henne och hela matsalen stannade upp. haha och lyssna på det bästa, anledning var att Ebba som längtat efter nutella utan att hitta det såg en man som hade det och därav såg hon inte vart hon gick! haha

Igår när vi gick på en liten marknad så började helt plötsligt alla stänga igen sina marknadsstånd asfort och slängde sig in under dom. Vi blev skiträdda och undrade vad som hände. Tydligen var polisen där och någon sa att det var folk som var här olagligt och någon annan sa att det var för att dom sålde fake. Ingen aning men läskigt var det iaf! Sen blåste det även upp till storm och vi vart skiträdda, men det var lungt!

Idag ska vi iväg på weekend market och shoppa loss!

Thailand update

Ni forstar val att jag igentligen inte har tid att sitta har! haha
Vadret har varit mycket battre dom har dagarna och vi hann med en hel del shopping igarkvall! vi har blivit grymma pa att pruta igar kammade jag och amanda hem varsin mullberryvaska for 3000 bath for bada nar en fran borjan kostat 3800 bath! NICE!

Tyvarr kan jag inte lagga in nagra bilder for jag ar inte inne pa min data utan pa hotellets for det ar mycket enklare!

Mer uppdatering kommer! Saknar er alla darhemma!

Thailand update

Hotellet ar underbart, 5 av 5 toasters.
vadret ar lite mindre underbart, 2 av 5 toasters.
rumskamraterna ar ganska underbara, 3 av 5 toasters.
solbrannan ar underbarast pa mina rumskompisar, 5 av 5 kraftor
hotelfrukosten ar alldeles underbar, 5 av 5 toasters.
gratisdrinkar & snacks pa hotellet ar NICE!