Hårhistoria

Tänkte att det kunde vara lite kul att kolla på hur jag ändrat mitt hår under de senaste åren.
 
Denna bil är från våren 2011. Jag hade haft långt blont hår väldigt länge och var redo för en förändring!
 
Denna dag skulle förändringen ske, vi började med fana och rose i vårsolen ;) 
 
Jag hade alltså bestämt mg för att klippa en lång page precis  ovanför axlarna och därmed klippte vi av 2/3 av mitt hår!
Men jag var inte så ledsen som jag såg ut ovanför för jag älskade min nya frisyr!
 
Jag älskade den så mycket att den fick hänga med i över ett år då jag hela tiden klippte mig precis i samma längd.
 
Varierade lite med mittbena och snedbena.
 
Gotland 2011
 
Gillade att ha denna frisyr nedan till fest. Lite snebena och en lock i snelugen.
 
Något jag också älskade med det kosta håret var den gulliga lilla tofsen när man satte upp det!
 
Denna bild är från våren 2012 då jag bestmde mig för att börja spara ut håret igen. Inte för att jag inte gillade det längre utan bara för att det var dags för förändring igen!
 
 
Här är det ännu längre på summerburst i juni 2012. Mitt hår växer ganska fort faktiskt.
 
 
Eftersom det ändå tar så lång tid att spara ut håret och jag ville ha tydligare förändring så bestämde jag mig för att haka på ombre trenden! Började med en liten mörk utväxt.
 
Denna bild är från min födelsedagsfest i juli 2012. Fortfarande samma ombre.
 
Ombren som jag hade var så liten och ljus och jag ville ha mer förändring så fyllde på den mörkare och längre!
Denna bild är från augusti 2012.
 
Denna bild är från september 2012. Jag och min fina papi!
 
I oktober så bestämde jag mig för att färga håret ännu mörkare och endast behålla topparna blonda.
Blev supernöjd! Övergången i håret är jättebra från mörkast högst up och så ljusare och ljusare till de blonda topparna. 
 
Jag har varot brunett förut och gillar kontrasten till mina blåa ögon som man ser på bilderna nedan.
 
 
En av de senaste bilderna på mig, från förr förra helgen! Hade snedbena och stora lockar. Gillar verklige den här frisyren!
 
Har självklart planer på nästa hårförändring och det kommer verkligen att bli en stor förändring och något helt nytt för mig! Spännande...
 

Kommentarer
Postat av: Jenny

Du måste ju berätta om framtida frisyrplanen, nu blev jag nyfiken ju :P
BTW, underbart att du har börjat blogga igen ^^

Kramar! <3

2012-11-15 @ 19:59:49
URL: http://miniplutt.blogg.se
Postat av: Ida

Grym ny tävling på bloggen! Hoppas du vill vara med :D
http://adaras.se/2012/november/vinn-valfri-t-emp-klocka-fran-merattityd.html#comment

2012-11-17 @ 00:05:17
URL: http://adaras.se
Postat av: felicia

Men det är en hemlis Jenny! Du får se när det är dags! :) hihi
Ja ska försöka komma igång igen, det är ju ganska kul! :) <3

Hoppas altl är bra på jobbet! Du ska veta att jag saknar att jobba med dig! <3

2012-11-23 @ 21:01:33
URL: http://fliiz.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0