Hemmagjorda semlor till fettisdagen

Gjorde hemmagjorda semlor innan jobbet i måndags. Inte så svårt som man kan tro men ganska tidskrävande. Gjorde även egen mandelmassa vilket inte alls var speciellt svårt.































Jag bakar nästan aldrig! Isåfall typ kladdkaka eller nåt simpelt så blev väldigt nöjd med mina semlor.
De på bilden ovan är de som var tänkte att vara jättesmå men de jäste ich blev lagom små. Dessa tog jag med till jobbet och bjöd på och någon kallade dem "perkta kaffesemlan" i storleken. De andra blev mycket större än planerat och satt därför ihop som ni kan se på bilderna ovan. Men det verkade som om kollegorna och familjen gillade mina hemmagjorda semlor så det får väl bli en tradition inför fettisdagen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0