Skola VS Jobb

Nu ska jag jämföra skollivet med jobblivet! Dock så gäller ju denna jämförelse endast för mitt jobb, den skola jag gick på och mina egan åsikter och inte skolor eller jobb i allmänhet så ni behöver inte hålla med!

Fördelarna med skolan;
- kläder, att få ha på sig vad man vill & göra sig vardagsfin!
- vänner, att träffa vännerna varje dag!
- lunch, att äta på ett mysigt café med klasskompisarna!

Fördelarna med jobbet;
- lönen, självklart största fördelen! att ha råd att göra grejer och köpa nya saker!
- fritid, när jobbtimmarna är slut så behöver man inte jobba hemifrån utan man kan chilla livet!

Kom inte på så mycket mer fördelar med jobbet, men just löning i sig är ju flera fördelar! Jag har en summa att leva på i måndagen som är väldigt många ggr större än summan som jag fick för att gå i skolan där jag ändå slet minst lika hårt! Jag kan därför gå på bio, gå ut och äta, resa och unna mig mer saker som jag inte alls kunde när jag gick i skolan.

Jag har numera egen bil och behöver inte pengar av mamma och pappa för att kunna göra saker! Kan även lägga undan ganska mycket så att jag har råd att flytta hemifrån o.s.v framöver. Jag är därför sjuk nöjd med min tillvaro med tanke på att jag nyss tog studenten och redan har en fast lön och bil! Sen så kan man ju alltid skaffa sig ett roligare jobb, men för tillfället trivs jag och är nöjd med mig själv!

C YA!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0