kycklingwook it is.

Idag blev det jag som stod för middagen & den enda som skulle äta den också. Storesyrran har åkt iväg till nån kompis för hon ska typ ut ikväll & mami,papi &  melina är i uppsala & handlar melinas komfirmationspresent & andra saker. Så jag försökte finna mig en lunchdejt och efter 4 nej så gav jag upp! Alla hade redan andra planer, men man kanske var ute lite i sista sekunden också när man ringde 18:40? haha, så själv satt jag & njöt av min underbara kycklingwook!


& bara för att jag inte har något bättre för mig för tillfället men ändå mest för att ni också ska få njuta av min underbara wook så lägger ja nu upp receptet här. trevligt va?

Kycklingwook med ris.

Du behöver:
kyckling filé, wookgrönsaker (spelar ingen roll vilken sort, ta det som faller dig mest i smaken), soja, köttbuljon (grönsaktbuljong funkar också), matlagningsgrädda & kryddor som du gillar.

Såhär gör du: Börja med att sätta på riset. Skär så mycket kycklingfilé som behövs (beroende på hur många som ska äta) & stek den. När kycklingarna börjar bli sådär lagom genomstekta så häller du i wookgrönsakerna. Sen häller du i lite vatten (ca 1 dl) och lägger i köttbuljongen. När köttbuljongen löst upp sig så häller du i matlagningsgrädden. Därefter så häller du i några droppar soja & sen är det bara att krydda efter smak! Grillkrydda är ett hett tips! Smaka av med en sked och när du känner dig nöjd så är det färdigt!

Visst ser det smarrigt ut?
image616

Dessa kryddor använder jag mig av, dock väldigt lite av de två till vänster & desto mer av de två till höger!
image617

men glöm förfan inte sojan & matlagningsgrädden!
image618image619

Om 20 minuter börjar talang & jag har laddat för en myskväll med mig själv & mango + choklad apelsinkrokant!
C YA!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0