Min midsommar.

För en vecka sen var det midsommar & såhär såg min ut.

Kl: 10 - Klockan ringer för att jag ville ha god tid på mig att packa ner allt & fixa mig.
Kl: 12.15 - Brukar jag vanligtvis gå till bussen för att ha god tid men då upptäckte jag att jag behövde en större väska & fick panik.
Kl: 12.23 - Bussen går till stationen & jag hann precis, tog en evighet att gå med min grymt tunga väska.
Kl: 12.24 - Bussen stannar vid nästa station och min söta vän Elutt stiger på och undrar om jag ska flytta med min stora väska.
12:30 - Bussen har nått stationen & jag byter buss till 570 mot sigtuna. Sötnosen Pao sitter på bussen och fnittrar lite åt min stora väska.
12:50 - Framme i sigtuna blev vi mottagna av hesten & ebbsen.

Nej, riktigt så mycket i detalj ska jag inte berätta om hela dagen.
Vi promerade en bit från busshållsplatsen tills vi kom till hennes hus & där stod hon, hunken själv och tog emot oss!


Då var det bara att packa upp ur den stora väskan.


Jag hade med mig...

Chipsen & marschmallowsen.
Krök, men det där var inte allt, det fann mer :o ... haha


Sen var det dags för midsommarlunch.


Min lunch bestod av: räckmacka, rostbiff med potatissallad och en hemmagjord kycklingsallad. Lite smått och gott helt enkelt.


Sen var det dags att bygga & klä midsommarstången.
Så här har ni det, hur man bygger en midsommarstång.


Sen var det dags för lekar! Katten & hesten hade fixat riktigt roliga grejer.
Här skulle man mata varandra och båda hade ögonbindel & den som blev klar först vann.

Elin & johanna vann

Här skulle man dricka upp snabbast, men man fick inte dricka när ljuset var släckt så det var bara att blåsa på.

Ebba vann

Här skulle man dricka upp så fort man kunde med tamponger i kinderna.

Pao vann
Sen var det även en massa andra lekar som jag inte har bilder på.

söta Finke dök upp nånstans där i mitten av alla lekar!


vi spelade även kubb.


Sen var det dags att dansa runt midsommarstången, bättre sent än aldrig!

"Så går vi runt kring ett  ....."


"små grodorna, små grodorna ..."

Mitt i dansen dök allas våran Angelica (Ankan som alla andra säger ^^) upp!


Sen var det dags att grilla.


Under grillningen gjorde vi en tävling som bara ena laget hann göra men dom var inte bra dom asså ^^
Såhär såg det ut, riktiga dumstrutar dom där!

Elin, ebba, Vanessa & finke.

Sen åt vi middag.

Vi har precis skålat I think ;)

Under middagen dök Tessan upp, råsnygg i håret som vanligt!


Medans vi fixade efterrätt, så tog vi kort allesammans vid våran fina midsommarstång!
Jag bjöd på Glace au four, Malin bjöd på Kladdkaka & Katten bjöd på jordgubbar.

Jag har en grön vante som man tar ut varma saker ur ugnen med på mig för jag skulle precis göra det när jag märkte att alla tog kort (A)

Sött.


Vi gjorde goda drinkar med massa bär också.


Sen gick vi till bussen...


vi gick på bussen ..

Tessan med sin heta mobil ^^

Vi gick av mot festen


Det var nice! Här har vi ju patyprissarna själva!


Jag och Elin tog massa kort på oss, kollade på dom och asgarvade ^^


Togs inte så mycket bilder på festen för alla var så fullt uppe i sitt festande! ;)
Men det var det, ha en trevlig fredagskväll!
C YA!

Kommentarer
Postat av: K

fasiken vad snyggt inlägg flizan !



love you <3

2008-06-27 @ 23:37:36
URL: http://lovstraand.blogg.se/
Postat av: Angelica

jag måste bara fråga, hur fick du tag på bilden på mig som är tagen i mitt rum? Hade jag lagt ut den? Jag är så seg men du känner ju mig (A)

2008-07-02 @ 03:05:39
URL: http://schpanki.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0