Rappakalja

Kom precis hem från Amanda där det spelades rappakalja för fulla muggar.
Jag, amanda, Ebba & Malin spelade en omgång där jag kom sist ^^ haha, ja, tydligen var jag urdålig!
Sen kom Vanessa och joinade en spelrunda till & jag lyckades komma sist igen!
I'm the biggest loser (A)

image274

För er som inte vet vad rappakalja är så kan jag tala om att det är ett grymt roligt spel som jag varmt kan rekomendera folket!
Jag hittade den här förklaringen om rapparkalja för er som orkar läsa :)

Nya Rappakalja är ett underhålland bluffspel där man försöker få de andra spelarna att tro på de mest otroliga och sannolikt fullständigt falska förklaringarna. Frågekategorierna är ORD, PERSONER, FILM, LAGEN och FÖRKORTNINGAR. I varje omgång läses en fråga upp, som alla spelare skriftligt ska ge sitt svar till. Oftast måste man ge en förklaring som minst sagt är otroligt! Hejdlöst kul blir det då alla svar som spelarna har avgett blandas med det riktiga svaret och som läses upp högt (låt inte ditt ansiktsuttryck blotta ditt svar!) Sedan får alla försöka gissa vilket det rätta svaret är. Spelarna som gett de mest troliga förklaringarna får flytta framåt på spelplanen. Du kan ge så galna eller sakliga förklaringar som du vill ­ allt är tillåtet! Men ett som är säkert är att förklaringen som LÅTER troligast oftast inte är det!


Skitkul var det &  man fick många härliga skratt!

Höjdpungter:
Temat var "en sjukterm" eller någor liknande, nåt konstigt ord inom sjukvården som man skulle förklara iaf & Amandas förklaring av vad ordet betydde var "kvinnans könsorgan på arabiska" ^^ haha asså de va ord som typ "klastrofobi" mm. 

När Ebba ska skriva vad en sjukterm betyder & hon skriver att det betyder "När blodiglar bygger bon i människans hud"  typ! hahaha ....
 
Det fanns en del andra roliga förklaringar som jag inte minns nu.
Är väldans trött så tänkte faktiskt göra ordning mig för kvällen nu & sedean krypa ner i min sköna säng (A)
C YA!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0